پسوریازیس

یک بیماری عود کننده مزمن پوستی است که به صورت لکه های قرمز با فلس های سفید-نقره ای خود را نشان می دهد که به آن ها پلاک پسوریاتیک می گویند. این پلاک ها به دلیل التهاب و تولید بیش از حد پوست ایجاد می شوند. این پلاک ها در هر ناحیه از بدن می توانند ایجاد شوند اما معمولا در آرنج و بازو دیده می شوند. پسوریازیس می تواند منجر به التهاب مفاصل شود که به آن آرتریت پسوریاتیک می گویند. در آمریکا براورد شده است که 2 درصد از جمعیت مبتلا به این بیماری هستند.

علائم بیماری پسوریازیس با تجویز مقدار موثر عصاره گانودرما به بیمار کاهش یافته است و این مقدار با افزایش بیان ژن های IL-1Ra و IL-10 همراه بوده که موجب بهبود بیماری گردیده است.

پسوریازیس یک اختلال پوستی بوده که با التهاب و تکثیر غیر طبیعی بافت پوست همراه است. مطالعات متعدد نشان داده است که لنفوسیت های T و سیتوکین ها نفش مهمی در بیماری زایی آن ایفا می کنند.

مطالعه حاضر نقش عصاره گانودرما لوسیدوم را در درمان بیماری پسوریازیس مورد بررسی قرار داده است. مشاهده شده است که عصاره قارچ موجب افزایش بیان ژن های IL-1Ra و IL-10 شده است. افزایش بیان ژن های IL-1Ra و IL-10 نقش مهمی در درمان پسوریازیس دارد که بیشتر مربوط به ویژگی های ضد التهابی می شود.
علائم التهابی می تواند با کاهش بیان ژن های IL-1Ra و IL-10 همراه باشد که ممکن است با عصاره گانودرما لوسیدوم درمان شود. این اتفاق ممکن است در بیماری های دیگری همچون بیماری های التهابی روده، ام اس و التهاب ناشی از پیوند عضو و عفونت های ویروسی هم دیده شود.

در این مطالعه، یکی از اجزای گانودرما لوسیدوم که تحت عنوان “جزء سوم” یا “F3” نامیده می شود، شامل یک گلیکوپروتئین با باقیمانده های قند فوکوز است. در برخی نمونه ها، باقیمانده های فوکوز به واسطه پیوند های α-1،2-فوکوزیدیک و α-3،4-فوکوزیدیک در نزدیکی انتهای آزاد زنجیره قندی قرار می گیرند. در سایر نمونه ها، گلیکوپروتئین حاوی فوکوز می تواند شامل گلوکز، مانوز، N-استیل گلوکز آمین، گزیلوز و گالاکتوز باشد. یک بخش اسید آمینه ای هم می تواند در برگیرد و ممکن است شامل تغییراتی باشد که ویژگی های گلوکوپروتئین حاوی فوکوز را تحت تاثیر قرار ندهد.

تاثیر F3 بر بیان سیتوکین های IL-1Ra و IL-10 از سلول های طحال موش
نتایج نشان می دهد که F3 می تواند موجب تحریک بیان سیتوکین های IL-1Ra و IL-10 در سلول های طحال موش شود.

تاثیر تیمار F3 بر سطح سرمی سیتوکین های IL-1Ra و IL-10 از موش نژاد BALB/c
نتایج نشان می دهد که 1 و 3 ساعت پس از تیمار با F3، موش افزایش معنا داری را در سطح سرمی سیتوکین های IL-1Ra و IL-10 نشان داد. یافته های حاضر نشان می دهد که F3 بیان سرمی سیتوکین ها را تغییر می دهد که با علائم پسوریازیس مرتبط است.

تاثیر تیمار F3 بر بیماران مبتلا به پسوریازیس
به دو بیمار مبتلا به پسوریازیس کپسول F3 به صورت خوراکی دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار عصر داده شد. هر کپسول F3 دارای 175 میلی گرم F3 به همراه سایر افزودنی های بی اثر می باشد. بهبود علائم پوستی هم در بیمار مرد و هم زن پس از درمان با F3 قابل توجه بود.

نحوه مصرف گانودرما لوسیدوم برای بهبود پسوریازیس به چه صورت است؟
بهترین روش مصرف عصاره گیری ( به شکل دمنوش گانودرما ) می باشد.

مقدار مصرف روزانه دمنوش گانودرما

هفته ی اول روزی 3 گرم

هفته ی دوم روزی 4٫5 گرم

از هفته ی دوم به بعد , روزی 6 گرم

توصیه میشه میزان مصرف دمنوش گانودرما در طول روز ، به سه وعده . و با فاصله ی حداقل 4  ساعت ، تقسیم شود . (کسانی که بیماری قندی یا افت فشارخون دارند حتما این مورد را باید رعایت کنند )

هفته اول , روزی 3 وعده , هر وعده یک قاشق چای خوری ( یک گرم )

هفته دوم , روزی 3 وعده , هر وعده 1٫5 قاشق چای خوری (1٫5 گرم)

از هفته ی دوم به بعد میتوانید مقدار مصرف خود را افزایش داده و روزی 3 وعده و هر وعده , 2 قاشق چای خوری مصرف نمایید  (2 گرم)

09370246436