قهوه گانودرما

همانطور که در مقالات گذشته  اشاره شد ،  محدودیتی از نظر شیوه مصرف گانودرما وجود نخواهد داشت اما بالاترین تاثیرگذاری زمانی خواهد بود که قارچ تحت حرارت ملایم قرار بگیرد و پوسته ی کتین آن بشکند . ( مانند دمنوش گانودرما و چای گانودرما ) در این مقاله  نحوه ی تهیه قهوه گانودرما  شرح داده خواهد شد .

گانودرما در سراسر دنیا در جهت درمان و یا پیشگیری استفاده می شود  . از آن جهت که طعم  تلخی دارد ،  غالبا در ترکیب با مواد مختلف مورد استفاده قرار میگیرد تا طعمی مطلوب حاصل شود . یکی از این ترکیبات ترکیب قارچ گانودرما با قهوه است .

ترکیب این قارچ به همراه مرغوب ترین قهوه های دنیا که از کشور برزیل گرفته می شود یک نوشیدنی بسیار جذاب با خواص بی نظیر را برای ایرانیان به همراه آورده است.

نحوه ی تهیه قهوه گانودرما

  1. یک قاشق چای خوری از پودر قارچ گانودرما و ۳۲ اونس ( معادل یک لیتر ) آب در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا بجوشد.
  2.  دما را کم کنید تا به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه آرام جوشیده شود.
  3. به اندازه ۵-۱۰ قاشق غذاخوری دانه های قهوه را به فرنچ پرس (وسیله ای که جهت ساخت قهوه فرانسوی استفاده می شود)اضافه کنید . سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه در مایع بماند.
  4.  سپس مخلوط را به ظرف بازگردانید و دمای متوسطی به آن بدهید. می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یا برخی از کره ها و یا در بهترین حالت خامه و یا شیر بادام هم به صورت اختیاری به مخلوط اضافه کنید.
  5. با استفاده از یک مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید؛ قهوه گانودرما آماده است.

انواع قهوه 

  • کافه موکا : نوع شکلاتی قهوه لاته است، که شامل اسپرسو، شیر داغ، پودر کاکائو
  • کافه لاته : ترکیبی از کافه اسپرسو، فیبر، خامه
  • کافه سوپریم : ترکیبی از قهوه، فیبر، جنسینگ، خامه
  • هات چاکلت یا شکلات داغ : ترکیبی از کاکائوی غلیظ و قارچ گانودرما
  • کافی میکس یا قهوه فوری: محصولی تهیه شده از دانه قهوه است که به می توان تنها با اضافه کردن آب جوش به پودر آماده و هم زدن خیلی زود نوشیدنی خود را آماده کنند.

مصرف قهوه  برای چه کسانی مضر خواهد بود ؟

اگر هر یک از شرایط زیر را دارید بهتر است یا قید نوشیدن قهوه گانودرما را بزنید و یا این که در مصرف آن احتیاط کرده و مقدارش را کاهش دهید:

اگر استرس دارید

به طور کلی از آنجایی که کافئین قهوه علائم استرس، دلهره، تنش و اضطراب را تشدید می کند، مصرف بیش از دو فنجان آن در روز توصیه نمی شود. اگر استرسی و مضطرب هستید، باید بیشتر مراقب باشید. در ضمن اگر جزو کسانی هستید که بسیار تحت استرس قرار می‌گیرید نیز پیشنهاد می‌شود از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین مثل قهوه اجتناب کنید چراکه می‌تواند استرس را تشدید کند و هم منجر به بروز سردرد نیز شود.

اگر کم‌خون هستید

در ضمن بد نیست بدانید کافئین، این ماده محرک، حتی می‌تواند جذب آهن دریافتی را کاهش داده و منجر به ایجاد کم‌خونی ناشی از فقر آهن نیز شود.

اگر تپش قلب دارید

همچنین کسانی که مبتلا به پرفشاری خون و تپش قلب هستند هم باید در مصرف کافئین احتیاط کنند. زیرا مصرف قهوه شرایطشان را سخت تر می کند.

در نهایت این که

قهوه به خودی خود مانند هر ترکیبی مضرات خاص خود را دارد بنابر این مصرف آن به شکل مکرر و هر روزه غالبا  توصیه نمی شود .

دوم اینکه اگر قصد مصرف قهوه گانودرما را دارید پیشنهاد میشه این ترکیب رو خودتون خلق کنید چرا که  با ترکیب کردن  باکیفیت ترین  قهوه موجود در بازار ، گانودرما و سایر ترکیبات خیالتون بابت هزینه ها و محتوای ترکیب راحت خواهد بود .

سوم اینکه  قهوه های آماده موجود در بازار که حاوی گانودرما هستند ، محصولات خوبی هستند که همه ی افراد میتوانند هم برای لذت نوشیدن قهوه و هم خواص مفید و پیشگیری کننده گانودرمای موجود در آن استفاده کنند . اما اشتباهی که در حال رخ دادن هست تجویز این قهوه ها برای درمان برخی بیماری ها بر خلاف نظر شرکت وارد کننده است . این اشتباه ناخواسته ویزیتور های این شرکت ها انجام میدهند . و با این کار قارچ گانودرما یا داروی جاودانگی و اثرات مفید آن را تخریب می کنند به طوری که بعضا به گوش میرسد قهوه ی گانودرما کلاه برداری هستند .

منبع : Ganoderm.ir